!! ČESKÝ UNIKÁT! exkluzivní pravý niche parfém "Parfum de CARLSBAD"!!

Niche parfémy

Nadace pro parfémy FiFi (THE FRAGRANCE FOUNDATION), založená v r. 1949, roztřídila vůně na niche a mainstream, podle toho, v jakém množství se vyrábějí a kde se prodávají.

Mainstream – hlavní proud – se vyrábí v obrovském množství a prodává se v obchodních řetězcích a obchodních domech. Parfumér navrhne složení parfému a osloví firmu, která je schopna vonnou esenci vyrobit ve velkém. Firma vyrobí vonnou esenci a nabídne ji výrobci k dalšímu zpracování. Týmy marketingových expertů rozhodnou, jaká bude idea parfému, jaký flakon, obal a vypracují marketingovou strategii. Osloví manažera nějaké známe tváře - modelky, herce, sportovce nebo obchodního ředitele známé módní značky, zda nespojí své jméno s touto vůní. Pokud známá osobnost souhlasí, dohodne si s producentem cenu. Týmy expertů začnou pracovat na reklamě v televizi, v kinech, časopisech apod. (zde se ovšem začínají se roztáčet stamiliony). Výrobek jde do velkoobchodu, dnes to jsou velké nadnárodní společnosti, a ty zásobují obchodní řetězce, obchodní domy ... (Je zcela jasné, že na něčem se ušetřit musí a platy managerů to asi nebudou, bohužel z toho vyplývají už jenom ty suroviny a vonné esence).

Niche parfémy (niche jako výklenek) jsou řemeslně až umělecky zpracované vonné kompozice, jsou vyráběné v menším množství v menších fabrikách, nezávislými parfuméry. Mnohdy jsou to rodinné firmy, kde se parfumérské řemeslo předává z generace na generaci, nebo také vystudovaní absolventi prestižních francouzských parfumérských škol, kterým se podařilo vydat se vlastní cestou. Nespojují svůj parfém se známými osobnostmi a celebritami, řídí se heslem – není kam spěchat. Používají se vzácné přírodní rostlinné esence (suroviny živočišného původu jsou dnes z důvodu ochrany ohrožených druhů téměř nahrazeny syntetickými produkty), kvalitě použitých ingrediencí se věnuje větší pozornost než u parfémů vyráběných v masovém měřítku. Své výrobky prezentují na mezinárodních výstavách. Flakony mívají často pro většinu vůní stejné.

Pro prodej parfémů je samozřejmě velmi důležité, jaký flakon je použit (což mnozí renomovaní parfuméři nemohou pochopit – "co kdo vidí na flakonu"). Mnohé flakony jsou opravdu nádherné, některé z nich mistrovská umělecká díla a jsou předmětem sběratelského zájmu. Nicméně přece jen, nedejme se ovlivnit žádnou světovou celebritou – ta to koneckonců má dobře zaplaceno, žádnou reklamou a bohužel, pokud parfém není určen přímo do vitríny, ani tím nádherným flakonem, ale především vůní, která nás bude obklopovat a která pro nás bude potěšením i lékem.